Cresterea capacitatii administrative pentru CD&I prin solutii TIC avansate la Universitatea din Pitesti

Home

Obiective

Rezultate

Parteneri

Contact


INFRASTRUCTURA IT


Arhitectura hardware si componente software care permite:

  1.  Maximizarea capacitatii de virtualizare –în folosul productivitatii si optimizarii accesului la resursele hardware si software, inclusiv pentru lucrul în retea (multiutilizator);
  2. Minimizarea consumului de energie – prin utilizarea unui sistem de servere performant ce includ tehnologiile recente de management al puterii;
  3. Realizarea unui raport cost-performanta avantajos prin investirea în echipamente fiabile, performante si cu costuri mici de întretinere/up-grade. 

Echipamentele IT achizitionate sunt din cea mai recenta generatie utilizând tehnologii avansate pentru managementul datelor, al comunicatiilor si lucrul în retea, astfel:

  • 1 enclosure HP Bladesystem C3000 (cu 6 surse de alimentare, 6 ventilatoare, 1 DVD intern si 1 modul de management), care contine urmatoarele entitati:

-          1 server HP Proliant BL680 G5 (cu 4 procesoare quad-core Intel Xeon 7420, 16 GB RAM, 2 discuri SAS SP 10k 146 GB, 4 porturi gigabit de retea On-board plus 1 placa dual-port de retea ethernet Gigabit);

-          2 servere HP Proliant BL460 G6 (cu cate 1 procesor quad-core Intel Xeon 5506, 2,13 Ghz, 16 GB RAM, 2 discuri SAS SP, 10k 146 GB, 2 porturi gigabit de retea On-board plus 1 placa dual-port de retea ethernet Gigabit);

-          1 storage server HP X1800SB Network Storage Blade, alcatuit dintr-un server HP Proliant BL460 G6 (cu procesor quad-core Intel Xeon 5506, 2,13 Ghz, 4 GB RAM, 2 discuri SAS SP, 10k 146 GB, 2 porturi gigabit de retea On-board plus 1 placa dual-port de retea ethernet Gigabit, sistem de operare Microsoft Windows Storage Server Standard Edition), la care este atasata 1 cutie de discuri HP BL SB40c cu 6 discuri SAS DP 10k 300 GB;

-          2 switch-uri HP BLc GbE2c LY 2/3 Switch, cu 16 porturi interne catre serverele blade si 5 porturi externe pentru uplink.

  •  1 rack HP de 36 unitati.
  •  1 UPS HP R5500.
  •  1 switch HP ProCurve 2510G-48.
  •  20 statii de lucru thin client HPt5740 (HP COMPAQ LE1711 LCD Monitor 17" TFT, HP USB KYBD JB, Mouse, USB Optical).
  •  5 APC Smart-UPS 1000VA Rackmount.
  •  5 APC Back-UPS CS, 650 VA.
  •  3 HP LaserJet P3015dn; A4.
  •  6 Access Point DWL-8200AP 802.11a/g Managed Dualband Access Point.
  •  1 Disc Publisher Xi Autoprinter.
  •  8 LifeCam VX-7000 Senzor CMOS 2MP~8MP.
  •  3 WD Extern, My Book Studio Edition, 2TB, 7200rpm, 32MB, USB 2.0.

(Harta Pitesti & Localizare UPIT)

Toti cei 20 de utilizatori ai solutiei vor dispune de statii de lucru de tip thin client care se vor conecta la un server de tip Terminal Server.  Astfel, fiecare utilizator are posibilitatea de a deschide o sesiune pe Terminal Server de unde va avea acces partajat la resursele retelei si la aplicatii de tip Office. Sesiunile utilizatorilor sunt protejate antivirus cu produsul McAffee. Toti utilizatorii, grupurile si serverele ce compun solutia fac parte dintr-un singur domeniu, ceea ce permite folosirea aceluiasi logon în tot domeniul. Clientii vor fi configurati cu parametrii de retea obtinuti automat, ceea ce va reduce efortul de administrare a retelei, efortul de configurare/reconfigurare a clientilor la schimbarile de retea.

În cadrul acestei solutii se creeaza un portal care sa permita colaborarea in cadrul institutiei si care printr-o configurare ulterioara, sa poata oferi urmatoarele facilitati:

  • Simplificarea procesului de colaborare interna.
  • Cresterea gradului de eficienta organizationala prin furnizarea capabilitatilor de management de continut.
  • Cresterea competitivitatii economice prin accelerarea proceselor interne si facilitarea partajarii de informatii.
  • Posibilitatea utilizarii de sabloane de site-uri pentru a crea rapid si eficient site-uri care sa sprijine necesitatile institutiei, referitor la publicarea de continut specific.
  • Posibilitatea cautarii eficiente de persoane, documente sau alte informatii utile.
  • Posibilitatea colaborarii eficiente cu alte persoane din institutie prin realizarea de site-uri personale.
  • Posibilitatea publicarii de documente.

Solutia de portal intern vine cu avantaje directe pentru managementul de proiect, oferind utilizatorilor facilitati de a scrie proiecte si de a face efectiv management de proiect:

  •  Administrare mai eficienta si mai usoara a proiectelor de la stadiul de idee pana la finalizarea lor – întreg ciclul de viata.
  • Colaborare pe proiecte si acces partajat la informatii. Management de proiecte complexe.
  • Posibilitatea urmaririi bugetelor alocate si a costurilor cu resursele.

Echipamente si puncte de lucru:


 


IMAGINE SI PROMOVARE INSTITUTIONALA

Materiale de prezentare a activitatii de CD&I la Universitatea din Pitesti.

Brosura CD&I

Coperta

Departamentul pentru Cercetare Stiintifica

Facultatea de Electronica, Comunicatii si Calculatoare

Facultatea de Mecanica si Tehnologie

Facultatea de Matematica Informatica

Facultatea de Educatie Fizica si Sport

Facultatea de Litere

Facultatea de Stiinte ale Educatiei

Facultatea de Stiinte

Facultatea de Stiinte Socio-Umane

Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic

Coperta Finala